Swift nastaja tudi na Tajskem

21. marca 2012 se je v Bangkoku odvijala otvoritvena ceremonija ob pričetku tajske proizvodnje novega swifta, avtomobila, ki v celoti ustreza pred leti sprejetim ekološko usmerjenim smernicam aktualne tajske vlade.

Čeprav so Tajci znani po svoji ljubezni do praktičnih pick-up avtomobilov, se je njihova vlada že pred leti odločila, da bo med prebivalstvom promovirala uporabo manjših, bolj ekološko usmerjenih vozil. Zato so se Tajci v decembru leta 2007 pričeli pogajati z štirimi japonskimi proizvajalci avtomobilov glede razvoja pravega 'eco' avtomobila, ki je nastajal pod močnim vplivom norme UNECE R101, katere testni cikel predvideva, da bo 'eco' avtomobil z enim samim litrom bencinskega goriva prevozil najmanj 20 kilometrov, kar ustreza največ 5-litrski porabi bencina na 100 prevoženih kilometrov.

Dve leti kasneje so Japonci in Tajci položili prvi temeljni kamen nove tovarne (Hemaraj Eastern Seaboard Industrial Estate) v provinci Rayong, ki lahko v enem letu izdela 50.000 novih swiftov, čeprav so Japonci trenutno precej manj optimistični, ker je trenutna kapaciteta Suzukijeve tajske tovarne omejena na 10.000 primerkov letno. Razlogov za pomanjkanje prave evforije je več. Kot prvega omenjajo trenutni tajski tržni delež znamke Suzuki, ki je zelo majhen (1%). Drugi razlog tiči v prodajni ceni novega swifta, ker je osnovno opremljena različica GA za eno petino dražja (THB (Tajski baht) 469.000) od primerljivih tekmecev (mitsubishi mirage: THB 380.000, honda brio: THB 399.900, nissan march/micra: THB 375.000) na tržišču. Nato obstaja še različica swita, ki nosi oznako GL (THB 507.000) ter top izvedba GLX (THB 559.000). Kot zadnji razlog omenjajo lanskoletne prodajne številke (v celem letu je bilo prodanih 9.688 suzukijev), čeprav so z napovedmi prodaje v letošnjem letu precej bolj optimistični, ker računajo, da bodo do konca letošnjega leta prodali najmanj 20.000 novih suzukijev. Polovica izdelanih vozil naj bi po pričakovanjih Japoncev nosila oznako swift. Na tajskem naj bi letos prodali 15.000 suzukijev, ostale izdelke bodo izvozili v države ASEAN-a (Association of Southeast Asian Nations) ter na Novo Zelandijo in v Avstralijo. Za leto 2013 so napovedani še višji cilji, ker računajo, da se bo letna proizvodnja novih avtomobilov povzpela na približno 45.000 enot. V novi tajski tovarni, ki jo upravlja Takayuki Sugiyama, je trenutno zaposlenih 452 oseb.

Tajskega swifta premika enak bencinski motor (1,25-litra (tip K12B)) kot sovrstnike v Evropi, vendar s tremi 'konji' manj, ker ima tajski swift uradno 91 KM, evropski pa 94 KM pri enakih motornih vrtljajih, identična je tudi zaloga motornega navora (118 Nm), ki je na voljo pri identičnih motornih vrtljajih. Razlika med evropsko in tajsko različico je bolj občutna v primeru menjalnika, ker je Tajcem na voljo samo samodejni brezstopenjski CVT menjalnik. Tako je Tajska že četrta država, kjer nastaja novi swift, ker ga izdelujejo tudi na Japonskem, v Indiji in pri naših vzhodnih sosedih. Slovesnosti ob pričetku zagona proizvodnje in prodaje, ki je nastopila naslednji dan, se je udeležil tudi Toshihiro Suzuki, izvršni podpredsednik koncerna Suzuki.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO JARC d.o.o.