Iz dežele, kjer se je masovna motorizacija začela približno 50 let prej kot v naših krajih, prihaja novica o zmagovalcih letošnjega natečaja za najboljši avtomobil leta 2012, ki so ga letos znova pripravili pri portalu Carbuyer. Britanci so letos podelili 18 prestižnih nagrad (avtomobil leta 2012 in zmagovalci po kategorijah).
V uvodniku sem omenil, da se je masovna motorizacija v Veliki Britaniji in na zahodu Evrope začela približno 50 let prej kot v naših krajih, zato je sedaj čas, da svoje 'bogokletne' misli tudi podkrepim z nekaj podatki. Po uradnih informacijah iz preverjenih virov so bili leta 1903 na območju celotne Srbije registrirani samo trije avtomobili, pa še ti so bili po vsej verjetnosti od tedanjega srbskega kralja. Po tej logiki so imeli Srbi prvo pristnejše srečanje z avtomobili šele leta 1914, ko so nehote spoznali mehanizirane enote tedanje avstro-ogrske armade, ki so bile opremljene z domačimi in zavezniškimi (Nemčija) izdelki. Takrat se je pri Srbih in ostalih južnoslovanskih narodih očitno rodila splošno znana ljubezen do nemške tehnike, ki je po zaslugi dolgega slovenskega sobivanja z nemško govorečo populacijo prisotna tudi pri nas, predvsem po zaslugi balkanskih 'mitov in legend' v stilu »Samo švabo radi dobra kola«, ki so na področju nekdanje Jugoslavije še vedno globoko zakoreninjene. Prava, splošna motorizacija se je v naših krajih pričela odvijati šele s prihodom Zastavinega 'fička', ki je dejansko poskrbel za motorizacijo Jugoslavije, podobno kot je to storil že v povojni Italiji in Španiji (SEAT)…
Sedaj pa poglejmo nekaj uradnih zgodovinskih dejstev, ki v današnjih časih privedejo do tega, da v britanskih revijah ob primerjanju različnih modelov zmaga avtomobil, ki se v Sloveniji sploh ne bi mogel uvrstiti med finaliste, kaj šele med zmagovalce natečaja…
1900 - V ZDA naredijo 4.192 novih avtomobilov.
1903 - Samo v Veliki Britaniji je na cestah že več kot 17.000 registriranih avtomobilov.
1906 - Letna proizvodnja novih avtomobilov v ZDA doseže število 33.500.
1910 - V ZDA je izdelanih približno 181.000 novih avtomobilov.
1913 - Znamka Ford naredi 182.809 novih avtomobilov v enem letu.
1913 - Pri Fiatu so naredili in prodali 3.251 novih avtomobilov.
1913 - Pri Renaultu so naredili in prodali 9.338 novih avtomobilov.
In kaj nam na koncu povedo te številke? Predvsem to, da Britanci in ostali narodi na evropskem zahodu poznajo veliko več avtomobilskih znamk in pravih avtomobilskih draguljev kot Slovenci, posledično pa nekatere znamke poznajo tudi precej bolje in dlje kot Slovenci, in jih temu primerno tudi cenijo…
Za junaka naše zgodbe je pomembno samo dogajanje v kategoriji 'vročih kombilimuzin' (Hot Hatchback), kjer je swift osvojil prvo mesto v kategoriji. Ob tem je vroči Japonec premagal nekatera zelo zveneča kombilimuzinska imena (Citroen DS3 DSport, MINI Cooper SD, Renaultsport Clio 200, Renaultsport Megane 250 in Volkswagen Golf GTI..) finalistov, kar naredi zadevo zelo zanimivo, ker si na podlagi tridesetletnega vpijanja domačih informacij, povezanih z avtomobili, enostavno ne morem več predstavljati, da bi v slovenskem medijskem prostoru na testu sploh še zmagal kdo drug kot nemški proizvajalci vozil, ker mi Slovenci kljub petdesetletni 'časovni zakasnitvi' in nepoznavanju določenih znamk avtomobilov pa ja vemo, kaj je dober avtomobil…
Britanci pravijo, da je ta športni swift idealen za vse tiste kupce, ki niso obremenjeni z etiketami, na katerih so zveneča imena, ker predstavlja največ za odšteti denar (13.499 britanskih funtov). Britanci so navdušeni nad swiftom, ker se odlično obnese tudi v pogojih, ko vozna podlaga ni najboljše kvalitete, poleg tega so pohvalili kvaliteto izdelave in občutek prostornosti v notranjosti potniške kabine. Hvalijo pa tudi delovanje volanskega mehanizma in zavor.
Podeljene ocene:
Vožnja 5 / 5 – Zelo zabavna
Udobje 3,8 / 5 – Impresivno za 'vročo kombilimuzino'
Zanesljivost 5 / 5 - Preverjeno zanesljiv
Praktičnost 3,9 / 5 - Majhen prtljažnik & veliko vgrajene opreme
Vrednost za odšteti denar 5 / 5 - Odlična
Stroški vzdrževanja 4 / 5 – Eden izmed najcenejših predstavnikov kategorije 'Hot Hatchback’
Kaj pravijo tuji novinarji:
Auto Express
5.0 /5.0
These tweaks don’t totally transform the Swift's character - it still rides very nicely for such a small car – but any hint of body roll has vanished, and the beautifully judged steering allows the driver to really exploit the balanced chassis. On winding roads the Swift feels wonderfully nimble, and the excellent brakes inspire plenty of confidence.
Evo
The new Swift also features a longer wheelbase, increased by 50mm to 2430 mm, which should endow it increased stability and predictability. The overall length has also increased by 125mm, but height and width decrease by 10mm and 5mm respectively.
What Car?
4.0 /5.0
The previous Swift Sport was great fun to drive, too, but it wasn’t nearly as easy to live with as this new one. The extra gear has made the engine much more relaxed on the motorway, and has also helped cut fuel consumption to 44.1mpg and CO2 emissions to 147g/km – a 10% improvement on the old car's figures.
Spletni portal Carbuyer je v prvi vrsti namenjen kupcem novih in rabljenih vozil, ki iščejo koristne informacije in nasvete, povezane z določenimi modeli in tipi vozil. Za redno ažuriranje njegove vsebine skrbi mešana ekipa britanskih avtomobilističnih novinarjev, ki prihajajo iz uredništev časopisov Auto Express, Evo, The Week in Expert Reviews. Čeprav ta portal obstaja šele od novembra leta 2010 je njegov ustanovitelj (Dennis Publishing) zaradi tega portala že osvojil pomembno britansko nagrado (Product Development of the Year at the PPA Data & Digital Awards 2011).
Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.
Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.
Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.
Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:
Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).
Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.
Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.
Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu.
Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.
Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.
AVTO JARC d.o.o.